Vi lovar inte guld och gröna skogar – här får du ingen quick fix och definitivt inga löften som inte kan hållas.
Seriös försäljning går inte att trolla fram och desto snabbare vi accepterar det, desto snabbare kan vi börja arbeta med vad vi kallar hållbar försäljning. Med hållbar försäljning menar vi en försäljningskurva som är stabil och en säljkår som levererar kontinuerligt för att arbetet känns givande och roligt. Att människor skulle leverera utan dessa två parametrar vet vi av erfarenhet är en omöjlighet.
Det vi kan leverera till dig är gedigen kunskap om hur du långsiktigt bör arbeta för att din och dina kollegors försäljning skall öka på ett organiskt och realistiskt sätt. Allt annat snack är skapat för att tjäna pengar på att du tror att det finns en genväg att ta. Tro oss, den genvägen är en omväg vi alla besökt en gång för mycket. Du behöver inte göra samma misstag.
Visst är det alltid härligt när saker händer fort – men det är ännu mer givande om saker som sker är hållbara. Vi vet att snabba affärer leder till allt fler missnöjda kunder.
Vi lär dig alla knepen bakom hållbar försäljning, så att du kontinuerligt kan ta affärer som långsiktigt gör dig till en motiverad, stabil mötesbokare och säljare. Vi visar hur du tar dig tid och öppna upp för fler långsiktiga relationer. Allt medan vi har roligt och känner att vi skapar något meningsfullt.
HÅLLBAR FÖRSÄLJNING
Hållbar försäljning ligger som grund för våra utbildningar och då är det nog ingen större
överraskning att det även är grunden till vårt eget arbetssätt. Det handlar om att till exempel se till
att affärsverksamheten inte bara fokuserar på en snabb och kortsiktig vinst – något som de allra
flesta fått uppleva via påtryckande och oseriösa säljare. Campus Troffea handlar i stället om att vi
på riktigt sätter kundens behov i centrum för det vinner vi alla på i längden! Inom vårt begrepp för
hållbar försäljning – hittar vi ledord som ärlighet, transparens, långsiktighet och kvalitet och det är
dessa värderingar som främst skiljer oss från många andra aktörer på marknaden.
EMOTIONELL INTELLIGENS
EQ är förmågan att förstå och hantera våra egna och andras känslor, något vi på Troffea anser skapar den yttersta tryggheten både för säljare och köpare. För oss handlar det om att kunna sätta sig in i andras behov, genom att förstå andra människors känslor kan vi hjälpa våra kunder att bättre kommunicera med varandra på ett tydligare sätt – vilket leder till att rätt beslut fattas. Då kan vi också känna oss trygga med att våra affärer sker på ett sätt som både är ärligt och moraliskt rätt.
För oss bygger emotionell intelligens också mycket på optimism och flexibilitet – två värderingar som är A och O för en kompetent säljare. En säljare behöver ha en positiv inställning och tro på de möjligheter som presenteras, framför allt när det uppstår svårigheter eller motgångar. För att nå framgång behöver man därför anpassa sig till de förändringar som krävs och vara öppen för nya idéer och perspektiv – både för sig själva och för sina kunders skull.
SUNT FÖRNUFT
Sunt förnuft innefattar en persons förmåga att tänka logiskt, använda goda omdömen och fatta rimliga beslut baserat på vanligt vett och förstånd. Det tycker vi är extra viktigt inom försäljning och service. Kunden har kanske inte alltid rätt – men kunden har rätt att bli omhändertagen och respekterad till fullo – alltid.
Campus Troffea handlar istället om att vi på riktigt sätter kundens behov i centrum för det vinner vi alla på i längden. Inom vårt begrepp för hållbar försäljning hittar vi ledord som ärlighet, transparens, långsiktighet och kvalitet, det är dessa värderingar som främst skiljer oss från många andra aktörer på marknaden. ansvarstagande. Dyker ett problem upp så är det av yttersta vikt att vi som säljare har en balans mellan olika perspektiv och intressen för att kunna erbjuda kunden bästa möjliga lösning.
Det handlar kort och gott om att ta ansvar för sina handlingar och beslut, från första till sista kontakt.
Vår värdegrund
HÅLLBAR FÖRSÄLJNING Hållbar försäljning ligger som grund för våra utbildningar och då är det nog ingen större överraskning att det även är grunden till vårt eget arbetssätt. Det handlar om att till exempel se till att affärsverksamheten inte bara fokuserar på en snabb och kortsiktig vinst – något som de allra flesta fått uppleva via påtryckande och oseriösa säljare. Campus Troffea handlar i stället om att vi på riktigt sätter kundens behov i centrum för det vinner vi alla på i längden! Inom vårt begrepp för hållbar försäljning – hittar vi ledord som ärlighet, transparens, långsiktighet och kvalitet och det är dessa värderingar som främst skiljer oss från många andra aktörer på marknaden.
EMOTIONELL INTELLIGENS EQ är förmågan att förstå och hantera våra egna och andras känslor, något vi på Troffea anser skapar den yttersta tryggheten både för säljare och köpare. För oss handlar det om att kunna sätta sig in i andras behov, genom att förstå andra människors känslor kan vi hjälpa våra kunder att bättre kommunicera med varandra på ett tydligare sätt – vilket leder till att rätt beslut fattas. Då kan vi också känna oss trygga med att våra affärer sker på ett sätt som både är ärligt och moraliskt rätt.
För oss bygger emotionell intelligens också mycket på optimism och flexibilitet – två värderingar som är A och O för en kompetent säljare. En säljare behöver ha en positiv inställning och tro på de möjligheter som presenteras, framför allt när det uppstår svårigheter eller motgångar. För att nå framgång behöver man därför anpassa sig till de förändringar som krävs och vara öppen för nya idéer och perspektiv – både för sig själva och för sina kunders skull.
SUNT FÖRNUFT Sunt förnuft innefattar en persons förmåga att tänka logiskt, använda goda omdömen och fatta rimliga beslut baserat på vanligt vett och förstånd. Det tycker vi är extra viktigt inom försäljning och service. Kunden har kanske inte alltid rätt – men kunden har rätt att bli omhändertagen och respekterad till fullo – alltid.
Campus Troffea handlar istället om att vi på riktigt sätter kundens behov i centrum för det vinner vi alla på i längden. Inom vårt begrepp för hållbar försäljning hittar vi ledord som ärlighet, transparens, långsiktighet och kvalitet, det är dessa värderingar som främst skiljer oss från många andra aktörer på marknaden. ansvarstagande. Dyker ett problem upp så är det av yttersta vikt att vi som säljare har en balans mellan olika perspektiv och intressen för att kunna erbjuda kunden bästa möjliga lösning.
Det handlar kort och gott om att ta ansvar för sina handlingar och beslut, från första till sista kontakt.
Kontakta oss
Våga fråga! Vi är alltid bara ett meddelande bort.